close
България

70 обаждания са получени в КЗП през Коледните празници

telefonni-izmamnici

Около 70 граждани са потърсили Комисията за защита на потребителите (КЗП) през петте почивни дни за Коледните празници, съобщи в „Новините” на Нова председателят на институцията Димитър Маргаритов.

„Сигналите основно са отказ на търговците да уважат рекламация за дефектна стока. Има и консултации за това как могат да бъдат върнати подаръци, които са се оказали не особено подходящи”, даде пример Маргаритов. Той разясни, че закупените през интернет подаръци с представянето на платежен документ могат да бъдат върнати безпроблемно в предвидения по закон срок от 14 дни. „В търговската мрежа се предлагат различни варианти – замяна на стока, предоставяне на ваучер, включително и връщане на пари”, добави Маргаритов.

Маргаритов предупреди, че е възможно при повече почивните дни наличностите в банкоматите да се изчерпат, поради софтуерни или други технически проблеми да бъде отчетена трансакция или пък банкоматът да глътне картата. „В такива случаи най-важното е да се запази спокойствие, да се свържат с колцентъра на съответната банка, за да потърсят съвет за действие от служителите на финансовата институция. Но ако това не се случи, ние сме на разположение. към нас функционира Помирителната комисия за платежни спорове”, информира той.

В 8-10% от случаите проверките на КЗП установяват нарушения, посочи още председателят на КЗП. Сред тях са неуважаване претенциите на потребителите за рекламация на дефектни стоки, неспазване на 14-дневния срок за възстановяване на парите при упражнено право на отказ от онлайн покупка и др. Срещат се и нелоялни търговски практики като недостатъчни наличности на промоционални стоки или опити клиентът да бъде принуден да си купи нещо в комплект с друго уж на по-изгодна цена, а да се окаже, че може и поотделно по-евтино. По думите на Маргаритов такива случаи са по-чести по време на празници.