close
България

Община Сливен въвежда нова електронна услуга за справка на задълженията

obtshina-sliven

„Гражданите вече могат по електронен път да получат информация за своите задължения и плащания“, съобщи пред журналисти кметът Стефан Радев. Община Сливен въвежда нова електронна система в дирекция „Местни данъци и такси“, която се финансира от Министерството на финансите и е за безплатно  ползване от общините, включително и за нашата община, посочи кметът на Сливен.

Справката може да се направи в сайта на Община Сливен : http://www.sliven.bg/mdt/. Работи се и по въвеждане на възможност за заплащане на задълженията онлайн.

 „Всяко лице, което има деклариран имот или автомобил, може да получи персонален идентификационен номер, който се генерира автоматизирано в системата. Чрез този номер се прави справка в сайта на общината какви задължения има лицето и да реши по какъв начин да ги плати”, поясни Методи Лаков, директор на дирекция „Местни данъци и такси” в община Сливен.

 Получаването на  ПИН-код става в салона за местните данъци, в източната част на общинската администрация, срещу предоставена лична карта или нотариално упълномощено от него лице. В справката се визуализират всички задължения за въведен ЕГН / ЕИК / ЛНЧ.

Този месец предстои подписване на договор с Националната агенция по приходите, за да се даде възможност такава справка да правят тези граждани, които имат персонални идентификационни кодове в системата на НАП. Чрез сайта на НАП ще могат да виждат нужната им информация, без да вземат номер от общината.