close
LifeStyle

3 вида храни, които стимулират мозъка

hrani

Много често говорим за здравето на сърцето, но знаем ли достатъчно за здравето на мозъка?Нашият мозък се нуждае от също толкова внимание, колкото и всички останали органи в тялото ни. Подбирането на подходящи храни, съдържащи важните за него витамини и минерали, спомага неговата работа.

Добрата работа на мозъка пък ни помага да мислим трезво, да бъдем концентрирани, енергични и да показваме най-доброто от себе си.

С все по-убедилно затвърждаващата се тенденция за увеличаване на броя на пациентите с  деменция и Алцхаймер в световен мащаб, е добре да се замислим дали правим достатъчно здравословен избор що се отнася до храненето ни.

  1. Зелени храни

Зелените храни са страхотен избор и по-точно зеленчуците. Зеленият цвят означава, че зеленчукът съдържа антиоксиданти, фитохимикали, фибри, важни витамини и хранителни вещества.

Колкото по-тъмен е зеленият цвят, толкова по-добре. Спанак, къдраво зеле, броколи, брюкселско зеле – това са само част от прекрасните зелени храни, които помагат на мозъка.

  1. Храни, богати на Омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини са едни от най-полезните вещества, които помагат на мозъка. Те подобряват паметта и концентрацията. Храни, които съдържат Омега-3 мастни киселини са мазните риби като сьомга, херинга, риба тон и други. Добре е да ги включим в менюто си поне два пъти седмично или да приемаме Омега-3 като хранителна добавка.

  1. Горски плодове и череши

Боровинки, къпини, ягоди, малини, череши – всички тези плодове са изключително богати на антиоксиданти и витамини, които пазят мозъка здрав. Дали пресни, замразени или сушени, консумацията им винаги е добра идея. Могат да се консумират като междинни хранения, добавка към зърнени храни и други. /puls.bg